Sátrazás Dordogne-ban, Airbnb Toulouse-ban

A kéthetes családi önkénteskedés után úgy éreztük, megérdemlünk egy kis pihenést, és elutaztunk nyaralni. Persze pihenéshez köze sem volt annak az egy hétnek, amit négyesben töltöttünk, de legalább nyugodtan veszekedhettünk magyarul és ehettünk kolbászt reggelire anélkül, hogy bárkit megbotránkoztattunk volna a közvetlen közelünkben. Se házigazdák, se önkéntesek, se rokonok, csak Délnyugat-Franciaország, az autó, és mi.

A Dordogne partján (Cénac-et-Saint-Julien)

A baj ott kezdődött, hogy abszolút semmit nem terveztünk el előre. Az egész franciaországi roadtripünk július közepéig, azaz az önkéntes munka végéig volt leszervezve. Otthon, Magyarországon azt gondoltuk, hogy majd helyben kitaláljuk a továbbiakat, de a hetek elrepültek, elköszöntünk a farmtól, és fogalmunk sem volt, merre tovább. Szerencsés helyzetben vagyunk abból a szempontból, hogy a francia nagymama mindig tárt karokkal vár, de egyrészt az ő vendégszeretetét sem szerettük volna kihasználni, másrészt izgalmasabb kalandokat is el tudtunk képzelni, mint hogy huszadjára is megnézzük a szomszéd bárányait és a közelben legelésző szamarakat.

Végre eszünkbe jutottak a toulouse-i barátaink. Tényleg, őket meg akartuk látogatni! A sok farmozás és vidéki nagymamázás után jól fog esni egy kis városi levegő, tömeg, zaj. Tehát irány Toulouse! Már csak azon hezitáltunk, hogy egyenesen a városba menjünk-e, vagy tartsunk-e egy nap pihenőt félúton. Naná hogy nyert a pihenő: így nem kell öt órát autóznunk egy nap a lányokkal, pont hétvégére érünk Toulouse-ba, amikor a dolgozó cimborák is jobban ráérnek, és ráadásul felfedezünk egy újabb tájegységet ebben a hatalmas országban.

Az őskori barlangoknál (La Grotte du Sorcier)

Így vertünk sátrat Dordogne völgyében. És amit láttunk, attól kedvünk támadt egy nap helyett egy hetet maradni. Zöldellő dombok, őskori barlangok, középkori városkák várromokkal és kastélyokkal, és a minden keresztültekergő folyó, a Dordogne. Ha erre a vidékre jössz nyaralni, nem kell választanod a természet és a civilizáció, a túrázás és a városnézés között. Itt délelőtt kipróbálhatod a vadvízi kajakozást, aztán délután végigjárhatod a kastélymúzeumot. Már épp a nagy nehezen leegyeztetett programot készültünk átszervezni, hogy meghosszabbítsuk ezt a paradicsomi pihenőt, amikor szakadni kezdett az eső, és azonnal le is hűlt a levegő a völgyben. Kisbaba és Hatéves villámgyorsan összesározta a limitált számú meleg ruháját, a sátrunkban csöpögni kezdett a víz, így aztán hipp-hopp összepakoltunk és a legutóbbi terv szerint folytattuk utunkat a természet erői ellen oltalmat nyújtó nagyváros felé.

Sátrunk a kemping szélén. A háttérben a fák között a jéghideg folyó, amiben Hatéves is megmártózott a Franciával

Toulouse-ban egy Airbnb-n talált lakásban szálltunk meg, és nagyon élveztük. Egy idősebb hölgytől vettük át a kulcsokat, de a jelek szerint egy fiatalabb nő, talán az éppen nyaraló lányának az otthonába csöppentünk. Szép rend és tisztaság fogadott minket, de az is látszott, hogy itt valaki egyébként intenzíven éli a mindennapi életét, mert rengeteg cucc, női csecsebecse és kiragasztott emlékeztető cetli vett körül minket. Ha eddig követtétek a franciaországi kalandjainkat, talán már sejthetitek, mivel töltöttük az időnket a lakásban: pakolászással! Kisbaba és Hatéves együttes erővel gondosan feltúrt, kirángatott, szétszedett, fel- és kipróbált szó szerint mindent – az egyikük értelemszerűen egy méter alatti, a másikuk pedig egy méter feletti magasságban –, mi pedig a Franciával a nyomukban járva igyekeztük a különféle tárgyakat a helyükre visszatenni, lehetőleg azt az illúziót keltve, mintha soha senki nem ért volna hozzájuk.

Kisbaba munkában az ideiglenes toulouse-i otthonunkban

Persze akadtak olyan dolgok is, amiket az ottlétünk három napjára kénytelenek voltunk titkos helyekre elrejteni, mert annyira izgalmasnak bizonyultak, hogy újra- és újra alapos fogdosásnak estek áldozatul. Ide tartoztak például a különféle csontok, amik dísztárgyként hevertek a polcokon; ezekből és az archeológiai témájú könyvekből kiindulva minden bizonnyal egy régésznő értékes kollekcióját tették próbára kíváncsi gyermekeink. Kisbaba talált még egy kis szekrénykében a cipőtisztító szerek között egy csészét tele magokkal, amit legalább ötször kiborított, én pedig ugyanennyiszer szedegettem őket össze szemenként a padlóról, nehogy miattunk hiúsuljon meg a tulajdonos paradicsom- vagy marihuánatermesztésének elindulása. Az ellenállhatatlanul vonzó holmik közé tartozott még a magassarkúkollekció (gondosan elfüggönyözve a hálószobában) és a halomnyi bizsu (egy magasan lévő polcon a fürdőszobában), ami több órás szórakozást biztosított Hatévesnek. Végre előtörhetett belőle a szinte minden nőben megbújó szarka, és ide-oda parádézott a nagy tükör előtt a különféle nyakláncokban, kiválasztva a hozzájuk illő bokacsizmát és bőrtáskát. Bár kínosan ügyeltem elutazásunkkor, hogy minden általam eldugott és a gyerekek által kipróbált cucc visszataláljon az eredeti helyére, nem lennék meglepődve, ha a régésznő karácsonyi nagytakarításakor egy gyűrű vagy egy csontdarab a szekrény alól kerülne elő.

Bolgár utcazenész Toulouse belvárosában

Toulouse egyébként szerethető nagyváros! Ajánlom minden gyerekkel arrafelé csavargónak a Garonne folyó mellett lévő szuper játszóteret, a túlsó parton elnyúló hatalmas parkot, és a belvárost bejáró kisvonatot. Igen, ez egy turistajármű, de Hatévest nagyon boldoggá tette a fülhallgatóval együtt, amiben különféle nyelveken hallgathattuk, hogy épp mit látunk, és így legalább garantáltan megnéztünk mindent, ahova amúgy a gyerekekkel nem lett volna erőnk elsétálni.

Farmautomata Toulouse-ban. Sajtok, mézek, lekvárok, befőttek közül válogathatunk, amik mind egyetlen gazdaság termékei

Ha olvasnál a farmon töltött napjainkról is, kattints IDE, IDE, IDE és IDE. További képek a Facebook oldalunkon és Instagramon

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.07.31. 01:34:31

Hali, nagyon érdekes a beszámoló
Mi egy 10 napos út elsp harmadát töltöttük ott
autossagok.blog.hu/2014/10/03/auvergne_dordogne-_atlanti_part_bretagne

Valósággal sokkolt az a rengeteg élmény, kastélyok (vagy egy tucat Perigord-ban), barlangok (Lascaux II, Padirac-i barlangtó) és remek kisebb és nagyob város. Egy hetet simán el lehet tölteni napi 4-5 programmal.

A szállás viszont tényleg szűk keresztmetszet, mi régen autós motelekben szálltunk meg, ezt most gyerekekkel nem mernénk megjátszani...

keszekusza 2017.08.08. 16:13:46

@Ződ2000: Igen, a "sokkoló" a megfelelő kifejezés, főleg ha az ember mit sem sejtve csak egy egynapos pihenőnek szánja Dordogne völgyét, mint ahogy mi tettük...

Az autós motelekről nincs tapasztalatom, pedig izgalmas világ lehet az is! Gyerekekkel nekünk bejött az airbnb és többé-kevésbé a kemping.

Mi a Pireneusok felé vettük utána az irányt, íme a folytatás:
keszekusza.blog.hu/2017/08/08/a_legrosszabb_hotel_es_a_legjobb_kemping_a_pireneusokban

De lesz beszámoló Bretagne-ról is!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.08. 23:24:35

@keszekusza: Bretagne-ban mi is rengeteget lógtunk. Ezt az utat konkrétan 3-4 nap Dordogne (egy része Auvargne, de az nem jött be) majd Irány az atlanti part (Bordeau-tól Brestig) majd levágtuk a félszigetet St Malo felé.

Azóta visszajárunk Betagne-ba ha tehetjük.

Autós motelek tényleg addig voltak jók amíg nem voltak gyerekek.

Gyerekekkel Csavargó

Szubjektív élménybeszámolók egy francia-magyar család szigorúan alacsony költségvetésű utazásairól: sátrazás, couchsurfing, önkénteskedés Kistesóval és Nagytesóval. Mert a világ nem zárul be a gyerekek születése után, csak új ajtókat kell nyitni rajta!

Kövesd mindennapi csavargásainkat!

Címkék

13.kerület (1) advent (1) airbnb (2) ajándék (1) állatkert (1) Angers (1) anyaság (1) anyavagyok (1) apartman (1) autó (2) autózás (6) baba (20) babahordozás (6) babakocsi (5) babakoncert (1) bagett (2) bakancslista (1) Balaton (2) Balatonszemes (1) Bánk (1) Bánki-tó (1) barátok (4) Barcelona (1) barlang (1) Beaurainville (1) beltéri program (1) belváros (3) bemutatkozó (1) betegség (4) biciklizés (1) Bikal (1) bio (5) bonjour (1) botanikus kert (1) Bretagne (1) breton (1) búcsú (2) Budapest (5) Budva (2) busz (1) camembert (2) Carnac (1) Cauterets (1) Cénac-et-Saint-Julien (1) Charente (5) citroen (1) Cognac (1) comte (3) Cotes-dArmor (1) Cote de granit rose (1) couchsurfing (3) család (18) családi (1) csobbanás (1) dobozok (1) Dombóvár (1) Dordogne (1) duplo (1) edzés (2) egér (1) erdő (1) érettségi (1) eső (6) esőprogram (1) észak (1) étkezés (3) évtervezés (1) falu (3) fára mászás (1) farm (9) fatörzs (1) félelmek (2) felújítás (1) fitness (1) folyó (3) francia (19) Franciaország (22) futóbab (1) gasztró (2) gasztronómia (4) gazdaság (6) gránit (1) gruyer (2) Gunarasfürdő (1) gyerek (26) gyerekbarát (1) gyerekbarát kávézó (2) gyerekfelügyelet (1) gyerekfilmek (1) gyerekkönyvek (1) gyereknevelés (3) gyerekprogramok (5) gyerekvigyázás (3) gyermekjogok (1) gyermekkor (1) gyerünk anyukám (1) gyümölcs (2) hajókázás (1) hegyek (2) hétvégi programok (2) hideg fürdő (1) (1) hotel (1) hotelszoba (1) így tedd rá (1) indoor (1) interjú (3) iskola (3) Jarnac (1) játszóház (1) játszótér (4) jóga (2) kalendárium (1) karácsony (3) karantén (2) Katica Tanya (1) kecskesajt (1) kecsketej (1) kemping (5) kenyér (2) képeslap (1) kert (3) készülődés (10) kétnyelvűség (4) kézműveskedés (1) kihívás (1) kirándulás (8) kisbaba (19) kismama (2) költözés (1) koncert (1) konyak (1) könyvdoboz (1) könyvesbolt (1) könyvfesztivál (1) körömlakk (1) koronavírus (1) kortárs irodalom (1) kősorok (1) kóstolás (1) Kotor (2) középkor (1) közösség (1) kultúra (3) kupon (1) last minute (1) látogatás (3) La Manche (2) lego (1) lengyel (4) Lengyelország (3) locsolás (1) Lovcen (1) low cost (14) Magyarország (25) medence (1) meditáció (1) megalitikus kultúra (1) mehari (1) menhir (1) mesék (1) mindennapok (1) mobil home (1) mölkky (1) Montenegró (3) Monteneuf (1) mosható pelenka (1) mozgás (2) mozi (2) multikulti (1) nagycsalád (1) nemzeti park (1) neolitikus kultúra (1) néptánc (1) nyaralás (17) nyelvtanulás (1) ökofarm (1) olvasás (1) önismeret (1) önkénteskedés (9) önkéntes munka (8) organikus (4) orrszi-porszi (1) őskor (1) ősz (4) őszi szünet (1) otthon (2) otthontanulás (2) ovi (2) óvoda (2) pakolás (4) paradicsom (1) pástétom (1) Patca (1) pelenka (1) Petrovac (1) piac (1) pici piac (1) piknik (1) pinata (1) Pireneusok (1) pocak (1) Podgorica (1) programajánló (1) Provins (2) pulyka (1) rasszizmus (1) regenerálódás (2) Reims (1) Reparsac (4) repülés (9) repülő (3) repülőtér (2) Rétaud (1) roadtrip (10) rokonok (1) rólunk (1) rózsaszín gránitpart (1) Saintes (1) sajt (4) sajttál (2) sátor (3) sátrazás (2) séta (1) Spanyolország (1) stílus (2) suli (1) sütés (1) szabadon tanulás (1) szállás (5) szelfi (1) szendvics (1) Szlovákia (1) szőlő (1) szoptatás (1) szülés után (2) szülinap (2) takarítás (2) tánc (1) társasági élet (1) Tátra (1) telefon (1) tengerpart (1) Tihany (1) tipi (1) tipp (2) ti írtátok (3) torna (2) torta (1) Toulouse (1) tudatosság (1) Túl a Maszat-hegyen (1) túrázás (1) ügyintézés (1) újkőkorszak (1) unesco (1) utazás (29) utazás babával (22) utazás gyerekkel (27) utazás télen (1) útravaló (3) vacsora (3) várandósság (1) város (2) városban babával (6) városban gyerekkel (6) városnézés (7) Varró Dani (1) Varsó (3) vásár (1) vásárlás (1) vendégposzt (1) vendégség (4) Veszprém (1) veteményes (3) vidék (12) workshop (1) wwoof (10) wwoofing (9) zöldség (2) zsírégetés (2) zsúr (1) Címkefelhő